Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Odyoloji Programı

Güncelleme : 22.10.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Programımız çeşitlendirilmiş sınıf dışı akademik ve klinik deneyimlere imkan sağlamaktadır Akademik müfredat oluşturulmasında sadece ülkemizin odyoloji alanında öncülük etmiş Odyoloji programları incelenmemiş aynı zamanda uluslararası ölçekte öneme sahip American Speech-Hearing Association (ASHA) ve Academy of Rehabilitative Audiology (ARA) gibi kuruluşların öneri niteliğindeki bildirimleri incelenerek oluşturulmuştur.

Odyoloji Programı Türkiye Yükseköğretim Yeterlilik Çerçevesi'ne göre Sağlık Temel Alanı'nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir.

Programın Amacı

Odyoloji programımız işitme ve dengenin tüm alanlarında her yaştan hastaya yönelik tanılama ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek, bağımsız çalışma yetkinliğine ve sosyal sorumluluğa sahip etik kuralları ödün vermeden uygulayabilen odyologlar yetiştirmeyi planlayan kapsamlı bir programdır.

Odyoloji lisans programı, halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı klinik eğitimde ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “Odyolog” ünvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

Lisans programı sürecinde bir eğitim-öğretim döneminde 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisi alınması gerekmektedir. Derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

“Odyolog” ünvanı ile mezun olacak öğrencilerimiz;

- Devlet veya özel hastanelerin Odyoloji kliniklerinde,

- Üniversitelerin akademik kadrolarında,

- Yenidoğan ünitelerinde,

- Endüstriyel kurumlarda,

- İşitme cihazı ve koklear implant firmalarında,

- İşitme kayıplı bireylere yönelik işitsel rehabilitasyon hizmeti veren özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapabilmektedirler. 

Ayrıca tercih etmeleri halinde kendi odyoloji merkezlerini kurarak işitme cihazları satış ve uygulaması ve/veya odyoloji kapsamındaki diğer alanlarda faaliyet gösterebilirler. 


Öğrencilerimizin bu konuda hazırlamış olduğu bilgilendirme videosuna ilgili linkten ulaşabilirsiniz.

Güncelleme : 22.10.2020
  • İşitme ve denge bozukluklarının tanılanmasında gerekli olan odyolojik değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi ve uygulama becerisi,
  • Odyolojik ayırt edici tanılama yapabilme becerisi; tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, formüle etme, takibini yapabilme, bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme becerisi,
  • İşitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi, tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için yönlendirme konusunda etkin; odyolojik değerlendirme sonucunu raporlama ve arşivleme becerisi,
  • Araştırma ve proje çalışmalarında, takım içinde aktif rol alabilme becerisi,
  • Toplumun işitme ve denge bozuklukları konusunda farkındalığı arttırabilme becerisi,
  • Toplumun odyoloji alanında değişen ve çeşitlenen gereksinimlerine yönelik gelişmeleri izleyebilme ve uygun sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı verebilme becerisi,
  • Etkileşimde bulunduğu diğer sağlık profesyonelleri ve diğer disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda çalışabilme becerisi
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık,
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanmaktadırlar.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5555555555
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
5555555555
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5555555555
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5555555555
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
5555555555
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5555555555
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5555555555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4555555555
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5555555555
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
4555555555
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
5555555555
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5555555555
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
5555555555
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
5555555555
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
5555555555
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5555555555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
5555555555
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5555555555
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
5555555555
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5555555555
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5555555555
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
5555555554
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
5555555555
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
5555555555
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4555555555
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4555555555
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
5555555555
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
5555555555
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
5555555555
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5555555555
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
5555555555
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
4555555555
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5555555555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek