Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Odyoloji, genel anlamda işitme bilimi demektir. Ancak Odyoloji çok daha geniş kapsamlı bir bilim ve sağlık alanı olup şu şekilde tanımlanması daha uygun olmaktadır: ‘’Odyoloji, normal işitme ve denge fonksiyonları ile ilgilenen; bunun yanı sıra işitme ve denge bozukluklarının önlenmesine yönelik çalışmalar yapan; kendi alanına özgü test yöntemleri ile işitme ve denge bozukluklarının değerlendirilmesi ve tespit edilmesine yönelik uygulamaları içeren; belirlenen bozukluğa bağlı olarak uygun cihaz seçimi ve uygulaması da dahil olmak üzere gerekli (re)habilitatif yaklaşımların gerçekleştirilmesini kapsayan bir bilim dalıdır.’’


Odyolog 2011 yılı itibariyle Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından meslek tanımı yapılan ve resmen tanınan bir meslektir. Bu tanıma göre; ‘’Odyolog, Odyoloji alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun; bireylerde işitme ve denge kontrolleri ile işitme bozukluklarının önlenmesi için çalışmalar yapan ve ilgili uzman hekimin teşhisine ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak işitme, denge bozukluklarını tespit eden, rehabilite eden ve bu amaçlarla kullanılan cihazları belirleyen; sağlık meslek mensubudur.’’


Tanımdan da anlaşılacağı gibi odyolog, normal işitme ve denge fonksiyonları ile ilgilenen ayrıca işitme ve denge bozukluklarını belirleyen, rehabilite eden ve bu rehabilitasyon sürecinin bir parçası olarak uygun cihazların (işitme cihazları, işitsel implantlar vs.) seçimini ve uygulamasını yapan meslek uzmanıdır.

Klinik uygulama ve laboratuvar kullanımı gerektiren dersler, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesinde bulunan Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Merkezinde yapılmaktadır.


Misyon

Öğrencilerimizin evrensel bir bakış açısıyla, insan haklarına saygılı, mesleki bilgi ve becerilerle uluslararası düzeyde donanımlı, mesleğinin standartları doğrultusunda bireyin ve toplumun sağlığını etik değerleri ön plana alarak ve kanıta dayalı yöntemlerle tedavi edebilen en üst seviyede odyologlar yetiştirmektir.


Vizyon

Bilime katkısı olan, uluslararası standartlarda eğitim veren, halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesini benimseyen, yaptığı araştırmalar ve projelerle sağlık alanında yeni pencereler açan, üretken, çağdaş ve otonomisi olan bir kurum olmaktır. Odyoloji bölümü, halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı klinik eğitimde ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.


Bölüm Başkanından

Odyoloji alanında çalışan klinisyen sayısının yetersizliği; pek çok hastanın gerekli tedavi şansını yakalayamamasına ve kimi zaman da bu alanda yetersiz eğitim almış kişilerin yanlış değerlendirme ve yönlendirmeleri sonucunda durumlarının daha da kötüleşmesine yol açmaktadır. Bu bakış açısıyla ülkemizde uzun yıllardır yüksek lisans programları ile yürütülen odyoloji eğitimi üniversitemiz bünyesinde işitme ve denge bozuklukları alanında çalışacak sağlık elemanlarını (Odyolog) yetiştirecek Odyoloji Bölümünün açılması ile yeni bir döneme girmiştir.

 

Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulan Odyoloji bölümümüz 2017 Eylül ayında faaliyete geçmiştir. Odyoloji lisans eğitimi 4 yıl tam zamanlı olarak verilmektedir. Eğitim dili Türkçe'dir. Dersler; teorik ve pratik olarak yürütülmektedir. Öğrencilerimizin, çalışma alanlarına yönelik alan çalışması ve kurum stajları yapmak, rapor, seminer, eğitim ve araştırma projeleri hazırlama ve sözlü sunum yapma sorumlulukları bulunmaktadır. Dördüncü yılın sonunda Odyoloji Lisans Programı öğrencileri "Odyolog" ünvanı ile mezun olmaktadır.

 

İş ve Kariyer Alanları

• Devlet hastanesi ve üniversite hastaneleri (klinik)
• Üniversite/fakülte/yüksekokullar (öğretim elemanı)
• Yenidoğan üniteleri (yenidoğan işitme taraması)
• Özel hastane klinikleri
• Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
• Özel odyoloji merkezleri
• İşitme cihazı satış ve uygulama merkezleri
• İşitsel implant merkezleri
• Endüstriyel kurumlar
• Diğer 

Department of Audiology

Qualification Level of Program
Our program enables diversified out of class academic and clinical experience. In the formation of the academic curriculum, not only the audiology programs pioneered in the field of audiology of our country were examined, but also the recommendations of internationally important organizations such as ASHA (American Speech-Hearing Association) and ARA (Academy of Rehabilitative Audiology) were examined.
According to Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), Undergraduate Program of Audiology is in the Basic Area of Health and its education level is at level 6.
Objectives of the Program
The Audiology program is a comprehensive program that aims at educating audiologists who have the ability to work independently and can provide diagnostic and rehabilitation services for patients of all ages in all areas of hearing and balance.
Education Type of Program
Full time
Language of Program
Turkish
Awarded Qualification
Graduates of this program have the title of “Audiologist”.
Education Duration and Processes of Program
The duration of education is 8 semesters.
During the undergraduate program, at least 240 ECTS credits is required, provided that 30 ECTS in one academic year. Successful completion of all courses and having at least 2.00 out of 4.00 grade point average (GPA) is a qualification requirement for graduation.
Application to Program, Registrations and Admission with Undergraduate Transfer
For up-to-date information, please check on “SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ”.
Job and Academic Career Opportunities for Graduates
Graduates of the program with the title of “Audiologist” can work in the audiology clinics of state and private hospitals as well as having academic career in universities. They can work in hearing aids and cochlear implant companies in private sector. They can also work in special education and rehabilitation centers that provide hearing rehabilitation services for the hearing impaired. In addition, if they prefer, they can establish their own audiology centers and operate in sales and application of hearing aids and / or other fields within audiology.

 

 
Tarihçemiz

Odyolojinin tarihsel gelişiminde İkinci Dünya Savaşı Savaşı’nın rolü büyüktür. Savaş sonrası, yaralanmaların büyük bir kısmını oluşturan kafa yaralanmaları ve akustik travmalar işitme ve denge bozukluklarının en önemli kaynaklarından birini oluşturmaktadır. İlk olarak ABD’de bu alana profesyonel meslek elemanları yetiştiren lisans düzeyinde okullar kurulmuş ve aynı süreci Avrupa ülkeleri takip etmiştir. Ülkemizde, ilk olarak 1967 yılında yüksek lisans düzeyinde başlayan odyoloji eğitimi, bugüne kadar yüksek lisans ve doktora seviyesinde devam etmiştir. 2011 yılında ilk lisans eğitimine başlanmıştır.

 

 

Akademik Kadromuz

Dr. Öğr. Üyesi ASYA FATMA MEN
Dr. Öğr. Üyesi ASYA FATMA MEN
Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR KÜÇÜK CEYHAN
Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR KÜÇÜK CEYHAN
Arş. Gör. AHSEN KARTAL ÖZCAN
Arş. Gör. AHSEN KARTAL ÖZCAN
Öğr. Gör. AHMET ALPEREN AKBULUT
Öğr. Gör. AHMET ALPEREN AKBULUT
Öğr. Gör. SEMA SATICI
Öğr. Gör. SEMA SATICI

Çalışma Konularımız

 

 

Odyolog Olarak Çalışma Konularımız

 

  • Bireylere test yapılması ve tanılanmasında yer alması. İşitme kaybı varlığında amplifikasyonlandırılma ve rehabilitasyon süreçlerinin her birinde yer alması.
  • Yenidoğan, okul öncesi ve okul dönemi işitme tarama programlarının uygulanması, denetimi ve takibi.
  • İşitme, denge ve işitme ile ilgili diğer sistemlerdeki fonksiyon bozukluklarını belirlemeye yönelik olarak, gerekli gördüğü davranışsal, elektroakustik ve/veya elektrofizyolojik yöntemlerin uygulanması, elde edilen bulguların yorumlanması ve sonuçların rapor edilmesi.
  • Vestibüler ve/veya denge bozukluğu olan bireylerin uygun görülen test yöntemleri vasıtasıyla değerlendirilmesi, elde edilen bulguların yorumlanması ve sonuçlarının rapor edilmesi; uygun gördüğü bireylerde hazırladığı vestibüler ve denge rehabilitasyon programının uygulanması, bireyin takibinin yapılması ve gerekli durumlarda bireyin başka bölümlere yönlendirilmesi.
  • İşitme kayıplı bireyin, işitme cihazı ve diğer işitmeye yardımcı cihazlar açısından uygunluğunun değerlendirilmesi, uygun cihaz ve/veya cihazların seçilmesi, ayarlanması ve bireye uygulanması.
  • İşitsel (re)habilitasyon ve vestibüler rehabilitasyon alanlarında bireye özgü olarak hazırladığı terapi programlarını gözden geçirilerek ihtiyaca göre yeniden düzenlenmesi; ailesine yönelik olarak cihazların bakımı, kullanımı ve ayarlanması hakkında danışmanlık yapılması ve bu bireylerin takibinin yapılması.
  • Nörofizyolojik intraoperatif monitorizasyon ve elektrodiagnostik testlerin yapılması, yorumlanması ve sonuçlarının rapor edilmesi.
  • İşitme ve/veya denge fonksiyonu açısından değerlendirilmek üzere başvuran bireylerden ek problemleri olanların ilgili bölüme sevk edilmesi.
  • İşitsel işlemleme bozukluğu olan çocukların ve yetişkinlerin değerlendirilmesi ve uygun rehabilitasyon programının belirlenerek, uygulanması.
  • İşitme kayıplı bireylerin koklear implant açısından uygunluğunun değerlendirilmesi, cerrahi sonrası koklear implantın programlanması, bireyin cihaza uyumunun sağlanması amacıyla odyolojik rehabilitasyon programının uygulanması.
  • Odyoloji ile ilgili lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminin verildiği üniversitelerin ilgili bölümlerinde eğitimci ve/veya yönetici olunması; bilgiye dayalı olarak, yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi.
  • Gürültülü akustik ortamlarda gürültü ölçümlerinin yapılması, bu ortamlarda yaşayan ve çalışanların işitme sağlığını korumaya yönelik gerekli önlemlerin alınması, gerektiğinde uygun rehabilitatif müdahalenin yapılması.
  • Tinnitusun değerlendirilmesi; biofeedback, davranışsal yöntemler, maskeleme, işitme cihazı ve eğitim gibi yöntemlerden uygun gördüğünü kullanarak tinnitus şikayeti olan bireye tarapi programının uygulanması ve danışmalık hizmeti verilmesi.
  • İş yeri, okul ve diğer toplum çevrelerini kapsayacak şekilde, işitsel fonksiyonun korunması ve işitme kaybının önlenmesine yönelik bilgilendirme programlarının düzenlenmesi, gerçekleştirilmesi ve koordine edilmesi.
  • İşitme kaybı ve diğer işitsel fonksiyon bozukluğu olan öğrenciler için; okul personeline yönelik bilgilendirme programlarının uygulanması ve danışmanlık hizmeti verilmesi, eğitim verilen ortamlardaki gürültü seviyelerinin ölçülmesi, gürültü seviyesinin azaltılması amacıyla çevresel düzenlemelerin yapılması, geniş alanda veya sınıf içerisinde kullanılacak amplifikasyon sistemlerinin seçilmesi, yerleştirilmesi ve değerlendirilmesi.
  • Odyoloji bilimi ile ilişkili ve/veya müşterek çalışılan bölümlerdeki sağlık çalışanlarına yönelik mesleki bilgilendirme programlarının düzenlenmesi.
  • İşitme ve denge fonksiyonunun değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu ile ilgili olarak geliştirilecek ve/veya üretilecek ürünler için ilgili endüstri alanına danışmanlık verilmesi.
  • Mesleği ilgilendiren teknik standartların ve politikaların geliştirilmesine katkıda bulunulması; odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliğinin, devamlılığının ve kalitesinin ölçülmesi, sonuçlarının rapor edilmesi ve kalite geliştirme programlarının düzenlenmesi.

 

Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Hamidiye Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane (Haydarpaşa) Külliyesi
Selimiye Mah. Tıbbiye Cad. No:38 34668 Üsküdar, İstanbul


+90 216 346 36 36 / 2010 -2011

+90 216 346 36 40

 

sbf@sbu.edu.tr