Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Sağlık hizmetlerinde kaliteye gittikçe artan bir ilgi vardır. Toplum daha kaliteli hizmet talep etmekte, rekabet artmakta, sağlık hizmetlerinin maliyeti artmakta, kamunun ve politika yapıcıların sistemdeki verimsizliklerin ele alınması konusundaki baskıları artmakta, kalite ve hizmet sunucularına yapılan ödemeler ilişkilendirilmektedir. Artan tüketici hareketi, kurumsal baskılar ve yeni düzenlemeler nedeniyle kalite yönetimi, yöneticiler ve bütün sağlık çalışanları için stratejik öneme sahip hale gelmiştir. Kalite iyileştirmeyi gerçekleştirmek için gerekli olduğu en sık belirtilen faktör, üst düzey yönetimin güçlü desteğidir. Yöneticinin fonksiyonları şunları içerir: Amaçlar konusunda açık iletişim, görevleri ve kaynakları planlama ve organize etme, gerekli eğitimi organize etme, performansı izleme, bağlılıkla ve örnek olarak liderlik etme, ekiplere önerilerde bulunma ve teşvik etme. Toplam Kalite Yönetimi yenilikçi bir tutum, sürekli iyileştirme isteği ve hasta ihtiyaçlarının her şeyden önce geldiğinin kabulü ile birlikte bu fonksiyonların hepsini gerektirir. Yönetici, kendi kontrolü altındaki kaliteyle ilgili bütün faaliyetleri sürekli olarak gözden geçirmeli, gerektiğinde yardım ve önerilerde bulunmalı ve pozitif sonuçlara doğru ilerlemelerini desteklemek için her ekibe zaman ayırmalıdır. Toplam Kalite Yönetiminde yönetici, çeşitli profesyonellerin ve proje yönelimli ekiplerin bağımsız faaliyetlerini düzenleyen bir senfoni orkestrası şefi haline gelir. Üst düzey yönetimin rolü, kültürü yönetmek ve değişim sürecini destekleyecek kaynakları tahsis etmektir. Toplam Kalite Yönetiminde üst düzey yönetim; ortak kültürü belirler, vizyonu belirler ve yayar, Toplam Kalite Yönetimi sürecine liderlik eder ve süreçte yön belirler. Çalışanların katılımından ve güçlendirilmesinden sorumlu olmakla birlikte, kalite konusunda son sorumluluk üst düzey yönetimindir.
Sağlık hizmetleri sunumu doğası gereği çok çeşitli riskler taşımaktadır. Bu riskleri azaltmak, sağlık kurumlarını yükümlülüklerden korumak ve hasta güvenliğini maksimize etmek için riskleri azaltmaya yönelik olarak stratejiler oluşturulmalıdır.
Günümüzde hasta odaklı hizmet sunumu yapılırken özellikle son yıllarda artan rekabet koşulları nedeniyle etik değerlere verilen önem, duyulan saygıda bir azalma olmamalıdır. Elbette ki ekonomik kaygılar olacaktır, piyasada pazar payını artırmak isteyen özel sağlık kuruluşları birbirleriyle ve hatta kamu ile de rekabet içindedir. Bazı sağlık kuruluşlarının internet, sms, pano ilanları, vb.ile yaptıkları reklamlar bilgilendirme ile reklam arasındaki çizgiyi korumada etik anlayışın önemini göstermektedir. Türkiye’de ve dünyada, biyoetiğin temel meseleleri, mesleki değerler ve yeni tıp teknolojilerin etik boyutu, kalite ve akreditasyon çalışmaları, hasta güvenliği ve risk yönetimi, sağlık hizmetlerinde performans yönetimi, Sağlık Kurumlarında Kalite Akreditasyon ve Hasta Güvenliği Anabilim dalının çalışma alanlarıdır.

 
Tarihçemiz

Tıp sürekli ve hızlı değişim içinde olan bir alandır İleri teknoloji kullanımı, toplumdaki hastalık profili ve nüfus ile ilgili değişmeler, davranış bilimlerindeki gelişmeler, hastalar ve sağlık personelinin beklentileri toplum yapısını, sosyal gereksinimleri ve hastalık durumlarını değiştirmektedir. Ayrıca hastanelerde oluşan kalitesizlik sorunları, hasta güvenliğini ön plana çıkarmıştır. istenmeyen olayların ve tıbbi hataların azaltılmasının gerekliliği, hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi zorunluluğu, sürekli geliştirme faaliyetlerinin yapılandırılması ve kalite geliştirme tekniklerinin ihtiyacı yeni yapılanmaları beraberinde getirmektedir. Sağlık alanında ortaya çıkan değişimin sağlık alanında yarattığı etkiler, birçok ülkede sağlık hizmetlerinin yeniden yapılanmasına neden olmaktadır. Bu yapılanmanın farklılığı, eğitim ve kalitede yeni yaklaşımların benimsenerek sürekli bir değişim ve gelişme anlayışının temel alınmasından kaynaklanmaktadır. 

Akademik Kadromuz

Çalışma Konularımız

 

Kantitatif Araştırma Yöntemleri

Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim

Kalite Geliştirme Teknikleri

Sağlık Kuruluşlarında Risk Yönetimi

Tıbbi Etik

Hasta Güvenliği

Kalitatif Araştırma Yöntemleri

Kalite Yönetim Sistemi

İş Mükemmelliği ve Sürekli Kalite Geliştirme

Denetim

İleri Kalite Geliştirme Teknikleri

Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kalite Geliştirme

Hemşirelikte Kalite Yönetimi

Sağlık Kuruluşlarında Kalite Yönetimi

Tıp Laboratuvarlarında Standardizasyon ve Kalite Yönetimi

Tıp Laboratuvarlarında Akreditasyon

Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Hamidiye Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane (Haydarpaşa) Külliyesi
Selimiye Mah. Tıbbiye Cad. No:38 34668 Üsküdar, İstanbul

+90 216 346 36 36 / 2010 -2011

+90 216 346 36 40

 

sbf@sbu.edu.tr