Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Dil ve Konuşma Terapisi Programı

Güncelleme : 23.10.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Dil ve konuşma terapisti adaylarına mesleklerini en etkili şekilde icra edebilecekleri akademik alt yapıyı kazandırmayı; çağdaş, bilimsel gelişme ve teknolojileri yakından takip ederek üniversitemize bağlı 25'i İstanbul'da, 15'i Ankara'da ve 18'i de ülkemizin diğer illerinde olmak üzere toplam 58 eğitim ve araştırma hastanesinde staj ve klinik çalışmalarını azami vaka görerek tamamlamaları sağlanmaktadır. 


Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir.

Programın Amacı

Dil ve Konuşma Terapisi programımız dil, konuşma, ses, rezonans ve yutma bozukluklarını önleme, tarama, işlevsel değerlendirme ve ayırıcı tanılama ile müdahale ve rehabilitasyonun tüm alanlarında her yaştan hastaya yönelik hizmet sağlayabilecek, bağımsız çalışma yetkinliğine sahip Dil ve Konuşma Terapistleri yetiştirmeyi amaçlayan kapsamlı bir programdır.

Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için :

https://www.dktd.org/ 

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “Dil ve Konuşma Terapisti” ünvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

Lisans programı sürecinde bir eğitim-öğretim döneminde 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisi alınması gerekmektedir. Derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz “Dil ve Konuşma Terapisti” unvanını alarak; üniversitelerde, devlet hastaneleri ya da özel hastanelerde, özel kliniklerde, rehabilitasyon ya da halk sağlığı merkezlerinde, okul öncesi eğitim kurumlarında, devlet okulları ve özel okullarda olmak üzere geniş iş imkanlarına sahip olmaktadırlar. 

Güncelleme : 02.11.2020
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla işbirliği sağlayabilmek
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanabilme.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
  • Alanında müdahale sürecinde teknolojik cihaz ve araçları kullanarak dil ve konuşma fonksiyonlarının klinik değerlendirmesini yapabilme.
  • Dil ve konuşma terapisiyle ilgili önleme, ayırıcı tanı koyma ve müdahale/terapi programı hazırlayabilme ve uygulayabilme.
  • Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin ailelerine danışmanlık yapabilme ve toplumsal farkındalığı arttırabilme.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567891011121314
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
55555554545555
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
55555555455455
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
55555454555455
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
55555554545545
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
55555555554555
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
55555555554455
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
55555555455555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
55555555555555
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
55555555545455
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
55555545455545
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
55555555555555
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
55555555554555
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
55555555555545
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
55555555555555
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
55555555445554
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
55555555554555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
55555555555555
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
55555555555555
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
55555455454555
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
55555545455555
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
55554545555554
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
55555455455555
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
55555555455445
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
55555555554555
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
55555555555554
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
55555555455555
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
55555555555555
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
55555555455554
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
55555555554555
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
55555555555445
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
55555555454544
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
55555554454555
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
55555555555554

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek