Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Program

Güncelleme : 22.09.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 1. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 6. düzeydir.

Programın Amacı

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programı’nın amacı; bilim ve teknolojiyi kullanarak, etik değerlere, kritik düşünme, problem çözme ve araştırma becerilerine sahip, değişim yaratabilen ve değişime ayak uydurabilen, bakım, eğitim, araştırma, liderlik rollerini yerine getirebilen sağlığı geliştirmeye ve kaliteli sağlık bakımını vermeye odaklı lisans ve lisansüstü düzeyde çağdaş fizyoterapistler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “Fizyoterapist” ünvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

Lisans programı sürecinde bir eğitim-öğretim döneminde 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisi alınması gerekmektedir. Derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Fakülte öğretim programını tamamlayan öğrenciler “Fizyoterapist” unvanı alırlar ve birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda, rehabilitasyon merkezlerinde, evde bakım merkezlerinde, ortez-protez ünitelerinde, endüstri alanlarında, spor klüplerinde, mesleki rehabilitasyon merkezlerinde ve kaplıcalarda çalışabilirler. Eğitim ve araştırma alanında çalışmak istediklerinde ise akademisyen olarak görev alabilmekte ve uzmanlaşıp kariyer yapma imkânı bulabilmektedir. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan fizyoterapistler, kendi alanları ile ilgili lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Tezli yüksek lisans eğitimini tamamlamış fizyoterapistler alanda çalışmak istediklerinde “uzman fizyoterapist”; doktorasını tamamlamış fizyoterapistler alanda çalışmak istediklerinde “doktor fizyoterapist” statüsünde çalışırlar. 

Güncelleme : 04.11.2020
  • Sağlıkla ilgili yeterli seviyede bilgiye sahip olmak.
  • Problemleri analize etmek.
  • Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak.
  • Hastaya uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek.
  • Fizyoterapi uygulamaları için el becerisi kazanmak.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanacak tedavi programını düzenlemek.
  • Fizyoterapi alanında özel konular hakkında fikir sahibi olmak.
  • Doğru iletişim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Hayat boyu öğrenmeye açık olmak,
  • Profesyonel, sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4555555555
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
4555555555
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5555455555
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5445455555
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
4445555445
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
4555555545
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5555555555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5555555555
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5555555555
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
4555555555
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
5555555555
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5555555555
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
5555555555
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
4555555555
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
5555555555
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5555555555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
5555555555
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5555555555
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
5555555555
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5555555555
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4555555555
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
5555555555
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
5555555555
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
5545445555
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
5555555555
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5555555555
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
4455555555
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
5455555555
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
4455555555
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5555555555
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
5555555555
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
5555555555
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5555555555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek